Mijn missie

Ik ben Alex. Mijn missie is helder. Ik wil mensen helpen om leiderschap te ontwikkelen in marketing, communicatie en change. Zodat de beste resultaten gehaald worden waar mensen vol enthousiasme aan werken. Vaak moet een doordacht plan of een slimme aanpak  zorgen voor die resultaten. Maar er is meer nodig om succesvol te zijn en je gemotiveerd en gelukkig te voelen. Al meer dan 20 jaar help ik mensen en merken om vanuit emoties en gevoelens te verbinden met hun omgeving. Ik help hen begrijpen hoe waarden, normen en opvattingen verbonden zijn met deze emoties en gevoelens. En waarom dat de ene keer belemmerend werkt en de andere keer leidt tot succes. Waardevolle inzichten die gelden voor iedereen die met een boost energie en happiness vooruit wil.

Aanbod

Hoe kan ik je helpen?

Interim management

Voor in company marketing & communicatie leiderschap

Strategisch advies

Positionering

Waardecreatie

Planvorming

Conceptontwikkeling

Strategie

Coaching

Teamcoaching

Individuele coaching

Masterclasses

Voor marketing, communicatie en change managers

Met liefde voor mensen en merken

Mijn liefde voor mensen en merken ontstond tijdens mijn studie Communicatie. Vakken als sociologie en psychologie vond ik bijzonder boeiend. Het vak neuromarketing bestond nog niet, maar ik had het zeker met veel passie gevolgd. Mijn afstudeerscriptie ging over de werking van het brein. Over hoe je gedachtes je gevoelens en je gedrag bepalen. De opgedane inzichten nam ik mee in mijn werk zodat slimme creatieve communicatiestrategieën en campagnes ook daadwerkelijk mensen raakten. En ik geef eerlijk toe. Het was soms behoorlijk puzzelen welke gedachten en gevoelens ik met de communicatieboodschappen wilde oproepen die moesten leidden tot het gewenste gedrag.

In 2006 begon ik voor mezelf. Ik richtte Philosophy Communicatie op en ging aan de slag als interimmanager. Uitdagende opdrachten voor mooie organisaties en merken kwamen voorbij. Complexe verandertrajecten met organisatorische, commerciële en maatschappelijke doelen. Ik ervaarde dat de meeste change-trajecten veel aandacht besteedden aan plannen en processen. Het menselijk gedrag bleek een bottleneck en tegelijkertijd onderbelicht. Ik hielp organisaties hoe je mensen in beweging kunt krijgen. Dat deed ik op talloze manieren, afhankelijk van waar de situatie om vroeg: Een heldere belofte doen, verbinding maken, een actieve rol voor betrokkenen creëren, openheid van zaken geven, aandacht hebben voor emoties en gevoelens, een aansprekend verhaal vertellen. Met als extra inzet mensen meer werkgeluk te laten ervaren door ze meer regie te geven. Hoe gelukkiger mensen zijn, hoe beter ze presteren.

logo_kleur_klein

Met alle opgedane ervaring en inzichten, startte ik in 2016 met Connect to Change met als doel mensen met elkaar te verbinden die op een positieve manier zaken willen veranderen. Ik ontwikkelde een praktische aanpak om succesvol leiderschap in marketing en communicatie te bereiken. Er volgden adviestrajecten, trainingen en workshops om  mensen met deze aanpak vertrouwd te maken. Afgelopen jaren zijn er diverse advies- en coachingstrajecten bijgekomen. Wil je meer leiderschap ontwikkelen in marketing en communicatie,  dan nodig ik je van harte uit om je aan te sluiten en in beweging te komen. Connect to Change!