Bij verandertrajecten staan doorgaans de plannen en processen centraal om het beoogde doel te bereiken. Dat is jammer. (Gedrags-) veranderingen verlopen namelijk niet lineair maar in een curve met een grillig verloop. Daarom leiden de meeste veranderingen niet tot het beoogde en duurzaam resultaat.  Een belangrijke succesfactor is de menselijke factor oftewel de mensen die vormgeven aan de verandering. Hoe fijn zou het zijn als elke verandering een succes werd? Als mensen, teams en bedrijven betere resultaten behalen, meer energie krijgen van hun werk en succesvoller zijn? Kortom – als we met zijn allen succesvoller zijn in het realiseren van veranderingen? Minder stress en meer geluk ervaren, meer verbonden zijn met elkaar, het bedrijf, ons werk, de verandering?

Inhoud

Je ontwikkelt een communicatiestrategie voor complexe veranderingen waarbij de mensen centraal staan. In dit traject leer je hoe verschillende groepen met de gewenste verandering kunt verbinden zodat er minder energie verloren gaat en meer energie vrijkomt. In de communicatie-strategie staan 5 thema’s centraal:

  1. Verbind jezelf met anderen en de verandering
  2. Smeden van een hecht veranderteam
  3. Je doelgroep(en) betrekken en samen een community bouwen
  4. Persoonlijke aandacht en ruimte voor individuele wensen
  5. Successen vieren, plezier beleven binnen de Tribe

Met deze aanpak zet je communicatie in een leiderschapsrol. Op een coachende manier geef je sturing aan het verandertraject. Je deint als het ware mee op de golven van de veranderingen en zorgt voor de juiste interventies, acties en middelen op het juiste moment voor de juiste mensen in een rol waarbinnen ze kunnen floreren.

Voor wie?

Voor organisaties die voor uitdagende veranderingen staan en de communicatie helder en verbindend willen laten zijn. Voor organisaties die begrijpen dat veranderen mensenwerk is. Voor verander-teams, managementteams, directies.

Kern

Dit traject bestaat uit 5 werksessies van 1 dag waarin je een communicatie-strategie  bedenkt en gaat toepassen. Afhankelijk van het tempo van het verandertraject in de organisatie, vind er iedere 3 à 4 weken een sessie plaats.

Vooraf vind er een kennismaking/intakegesprek plaats van ongeveer 1 uur waarbij we de gewenste verandering, de complexiteit en het gewenste doel in kaart brengen. In deze intake geef ik ook aan welke inspanningen van het team gevraagd wordt. Uiteraard is deze kennismaking gratis en besluit je daarna of je met je team dit traject wilt aangaan.

Duur

Gemiddeld 4 maanden, 5 werksessies van 1 dag

Datum en locatie

In company

Prijs

Euro: 9.500,- ex BTW